FÖLDI HARCOK
2006.03.22. 17:52
Bevezető a földi harcokba.
Ha az űrcsata a mi győzelmünkkel zárult, megkezdhetjük a földi csapatok irányítását is. A földön csak az általunk „hozott” egységekből gazdálkodhatunk, melyeket az utánpótlási pontokon lehet kérni. A csapatlétszám limites, ezen utánpótlási pontokhoz van kötve, tehát minél több felett vettük át az irányítást, annál több egységet kérhetünk. Harcoló egységeinket segíti, vagy épp korlátozza a magasság, a látótávolságuk (line-of-sight) és a környezet időjárási jelenségei (hó, eső, homokvihar). A fontosabb pontokon lehetőségünk van kisebb építményeket felhúzni, ezek általában gyalogos gyógyító, járműjavító vagy kisebb védelmi tornyok. Ezenfelül ha a légtérben tartózkodik űrhajóink, akkor bombázást is kérhetünk tőlünk különböző időközökkel. A manapság igen népszerűvé vált hős karakterek itt is megtalálhatók, így segítségünkre lehet például Darth Vader vagy épp Han Solo különleges képességei is. Sajnos mindezek ellenére a földi csata nem lett olyan hangulatos és kellemes, mint az űrbéli megfelelője. Teljesen mindegy milyen terepen harcolunk éppen, legyen az havas tundra, városi terület vagy mocsaras táj, semmilyen különbséget nem fogunk érezni a grafikán túl. Ehhez hozzácsapódik még a számomra érthetetlen mesterséges intelligencia megvalósítása. Semmilyen taktikai lépést nem követ el, hullámokban küldi kisebb csapatait, melyekkel egy jobban felszerelt csapat könnyedén elbánik. Ezzel teljesen kontrasztban áll az űrbéli harcoknál a gép intelligenciaszintje, ahol elrejti vadászait egy-egy aszteroidamezőben vagy ködfelhőben, majd miután elhaladtunk mellette bekerít minket és hátulról is megtámad. Volt olyan eset, hogy megpróbált egy kisebb csapattal maga után csalogatni a vadászaimat, így sokkal könnyebben lelőheti őket, mert nem védte őket a nagyobb cirkálóim. A földön viszont nincs meg ez a fajta „okossága”, sajnos.
|